Ganz gleich ob internationaler Großkonzern oder mittelständische Unternehmen: Irgendwann wird‘s immer brenzlig. Ob Firmen unbeschadet aus Krisen hervorgehen, entscheidet sich allerdings schon weit im Voraus. In Zeiten von immer schnellerer Informationsverbreitung und Fake News sind Frühwarnsysteme und vorausschauendes Issues Management sowie eingespielte Prozesse und eine ausgefeilte Krisenprävention wichtiger denn je: Durch Social Media verfolgen Stakeholder Krisen heute in Echtzeit. Kontrollverlust und eingeschränkte Handlungsfähigkeit treten noch massiver zum Vorschein als je zuvor.

In means of individual crisis prevention we analyse communicative crisis potential and develop detailed manuals for communication and social media guidelines as well as efficient structures for measurement. Those we test regularly in corporation with an appointed crisis unit under real circumstances: in real time, interactive, and according to real crisis scenarios, but also in the course of media trainings and shitstorm simulations.

Thereby, we tightly interlink all process steps of communicative crisis prevention with preventive and operative crisis management – enabled by our strategic alliance with the Result Group, one of the internationally leading consulting companies for global risk and crisis management.

Contact us!

Please send us an e-mail and we will get back to you as soon as possible!

Not readable? Change text. captcha txt
en_GBEnglish (UK)
de_DEDeutsch en_GBEnglish (UK)