Crisis & Issues

In crisis communication, every minute counts. Every step and every word is weighed on the gold scale. Especially in our increasingly polarized world. And nowhere is the attention of your stakeholders more certain: whether it's restructuring and factory accidents or shitstorms and media pressure.

Um mögliche Reputationsschäden klein zu halten, zählen individuelle Strategien und Erfahrung. Wir verfügen nicht nur über jahrzehntelange Erfahrung mit Krisen. Wir haben mit unseren Kund*innen auch nahezu jedes Krisenszenario durchlebt und wissen, worauf es ankommt. Mit diesem Wissen stellen wir Unternehmen möglichst frühzeitig umfassend optimal auf, um im Ernstfall sicher agieren zu können: mit dem Aufbau von Krisenkommunikationsstrukturen, Krisenmanuals, Darksites, Social Media Monitoring, Holding Statements, Q&As und vielem mehr.

Diese Strukturen und den Umgang mit kritischen Situationen – von Social Media Shitstorms bis hin zu Cyber-Attacken – testen wir in der browserbasierten Echtzeitsimulationsumgebung unseres Partners Prevency.

In addition, we are always available at short notice for ad hoc assignments and provide support in crisis management and crisis communication in acute crisis situations. We have also established the ENUR network specifically for cyber and ransomware attacks – unique in Germany with partners from crisis management and negotiation, IT forensics, legal and insurance.


How we can help you in crisis situations:

  • Crisis communication strategies & crisis communication
  • Ad hoc communication and legal advice
  • Communication advice in the event of cyber attacks (within the ENUR network)
  • Communication during restructuring and plant closures
  • Management von plattformübergreifenden Reputationskrisen

  • Outsourced communications department in the event of a crisis
  • Crisis communication workshops
  • Analysis of crisis potential and issues management
  • Crisis prevention strategies & crisis manuals
  • Interactive crisis and shitstorm simulations
  • Issues monitoring and active topic management
  • Media and social media monitoring
  • Community management
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